Tuesday, September 21, 2010

RAYA 2010



Pagi Raya di rumahku di kampung.

Patutnya kami berlima pakai sedondon..tapi kakak budak kecik ni tiba2 rajin nak mengosok baju yg aku dah gosok..sudahnya lengan baju adik dia terbakar sebab iron terlalu panas...budak tu pulak pantang org ambik gambar dia nak nyelit jerrr...heheheedah lah baju tak samaa...

hai budak kecil kat tengah2 tuuu..org dah suruh dia main jauh2 sebab baju dia tk sama dgn kita orgg..tapi dia nk nyelit jugakkk...ni semua kakak dia punya pasallah..dia rajin mengosok baju adik dia..last2 terbakar lengan baju adik dia..kalau tk ber 5 kami sedondonn..

gambar kenangan bersama rakan sekolah rendah + menengah ku dulu.  Dah lebih 25 tahun kami tak jumpa.. bila jumpa anak dah berderet2...badan pun masing2 dah kembang setamannn...


Kesian pakcik aku..mata dah tak nampakkk...yg dok sebelah tu sepupu aku..sebaya dgn aku...pantang jumpa tuuuu..nak bercekau jerrrr...


yang ni sesi anak cucu2 memungut duit raya dari nenek dia org lahhhh..

Sesi bergambar di bawah pokok kelapak di rumah makcikku
di perkarangan rumah sepupukan di Kpg Parit Besar.  boleh kata tiap2 tahun mesti ada perubahan dalam dekorasi di laman rumah beliauuu..tiap2 tahun aku tak lepas ambil peluang ambik gambar di depan rumah beliau walau pun kadang2 dia org tk da di rumahh..

cantik takkkk...sedondon kan kamiii...

Ini juga di rumah pakcikku di Kpg Parit Besar..

pakcikku aku ni juga suka langskap..beliau adalah adik bongku bapa ku...kebanyakan dari keluarga aku dan suami suka kan dekorasi rumah mereka..termasuk aku..cuma kami semuanya kekurangan..budget kurang dan masa pun kurang...jadi apa yang dapat kami usahakan..itu saja lah yang mampu kami pamerkan walaupun semuanya serba kekurangan..

batang bambu yg laki aku pegang tu pakcik aku kata dah lebih 50 tahun dna dah 7 ekor ular mampus kena debuk dgn bambu tuuuu...

geram tengok okid2 niii...pandai dia org jaga kerap berbungaaa dan suburrr...

yang ni juga rumah kakk arwah bapaku di Kpg Parit Besar BP juga.  Ni yang aku ta boleh tahan ni tengok ada se teko dan cawan2 lama dan almari antik niii..Tapi org punya kannn..tengok jer lahhh..





Ini di lokasi rumah sepupu suamiku di Kpg Parit Besar juga.  Cantik rumah dan lanskap mereka.

tengok budak2 kecik tuuu... kalau tk dipantau..mau dia org terjun dalam kolam tuuuu...

hehehehe...nasib baik anak saudaraku yg cekeding duduk atas pagar tu..kalau anak aku yg duduk mau patahnyaaa..


No comments: