Wednesday, September 16, 2009

ROTI MANIS LAGI

Hari Isnin yang lalu masa aku tanya suamiku apa nak makan  sahur nanti. Dia kata roti yang saya buat sendiri. Halamakk...malasnya nak buat... maka aku kata beli jer lah kuih sebab nak buat takut tak sempat. Lagipun hari bekerja... badan aku pun letih  So kami belilah juga kuih bingka tepung untuk bersahur.  Tapi dah dinamakan isterikan, mana nak sanggup menghampakan suami.  Balik jer dari bazaar ramadhan, aku pun sempat mengadunnya.  Bila pagi masa nak sahur... suamiku tanyaa.. eh bila buat nii.. hehehee... anak kata malam tadii... bila suamiku offer anakku makan roti tersebut dia kata tak nak..sebab nanti dia makan banyakk..sedap dia kata kalau makan panas2...nak tau berapa ketul suamiku makan.  ada 12 ketul.. 9 dihabiskannya.   hehehe..dekat seloyang dihabiskan.  Almaklum.. masih panas2 lagi.  Dah banyak kali aku buat rioti ni.. so kalau nak tengok resepinya.. jengoklah dil aman2 sebelum ni ya.

No comments: