Monday, April 12, 2010

lunch kami - ntah bila lupa tarikh

Dah lama rasanya tak masukkan photo2 lauk pauk aku..byk benda lain yang nak di masukkan...yang ini ntah bila ..tapi dalam 1 or dua minggu ni juga lahhhh...
Ini dia asam pedas ikan mabong.. aku sebenarnya tak suka ikan ni..aku lebih gemar kepala ikan..kepala ikan mayong ker...atau kepala2 lain yg besar22...tapi cik abang aku  pulak lain tekaknya..dia suka ikan kecik2 jer bila masak...memang sungguh tak sama selera kamiii...tapi yang pastinya yang menag memang lah suami kuu..tanya lah para2 isteri2 yang lain..dia org tak kan masak ikut tekak dia org..sure didahulukan sang suami tu kannnn..betul takkkk...
Lauk sampingannya...breast chiken + gajus dan terung masak garam asam..yg ni pun kesukaan huby akuu..mak dia punya resepi lerrrr...

Sebenarnya memasak ni bukannya susah pun..cuma nak dgn tak nak jer..kalau hari2 makan di luar..bukannya huby yg tak lalu nak makan..kita sendiri pun rasa tak nak telan...rasanya kalau malas sgt  goreng telu or ikan masin dan kicap jer pun dah cukup..tapi aku walau malas mcm mana pun kena masak  gulai jugak..cik abg aku tu kalaun tak  da lauk yag berkuah dan pedas2 terangkat tuuu tak boleh dia nak menelan makannyaaa... bukan kuah masak bening sayur2 tu cik kak oii..kena ada asam pedas ke kari ke...lemak cili api ker..yang betul2 kawkaw baru dia makan bykkk....

No comments: