Sunday, May 31, 2009

COKLAT MOIST CAKE DAN MALAY STEAM CAKE

Hari Sabtu yang lalu 30 Mei 2009, aku menghadir kelas lagi. Aku belajar 2 jenis kek. CHOCOLATE MOIST CAKE DAN MALAY STEAMCAKE. Tapi kali ini kelas yang murah jerr. RM15 jer satu kelas. Yalah mana larat asik nak pegi kelas yang beratus2 hiinggit herganya..heheehe. Kelas ini di Mamadele Jalan Reko, Kajang. Tapi kelas ni kami cuma tengok demo yang cikgu ajar jer lah. Adalah dalam 10 orang yang hadir kelas itu. Sebenarnya dia tak rugi pun kalau kami bayar murah...yalah abis jer kelas beratus2 juga dia org dapat sebab kami beli barang2 dia org.

Oleh kerana aku sudah ada basic so senang lah aku mengikutinya. Kalau tak payah juga nak paham. Walaupun aku dah selalu buat dan dah bayak kali jugalah orang order buat chocolate moist cake tu, tapi teknik2 yang betul nak juga aku belajar. Biasanya aku main tuang jer coklat atas kek tu...tapi bila dah pegi kelas..dah tau teknik yang betul..alhamdulillahh.

Yang kelakarnya...yang Malay Steam Cake tu bila aku tanya macam mana dapat nama tu sebab cikgu tu kata asalnya dari hongkong dan orang hongkong amat suka kek itu, tapi bila resepinya ala2kuih apam melayu..maka bila sampai sini ditukar nama melayu..hehee...gasaklah..janji sedapp..memangs edap dan gebu.



Biasa bila abis belajar...balik jer aku tak sabar2 nak buat..tapi sebab dah jemu melantak kek..so nanti2lah bila ada terasa nak makan..aku buat dan beri pada kawan2 opis utk rasa.

Seronok pulak bila ke kelas macam ni...jadi ramai kawan aku ada...

Lepas ni dia org nak ajar kuih raya pulak. Insyallah aku tak akan lepaskan pelung utk belajar.

No comments: